فسفرسنت فرایندی است که انرژی نورانی (خورشید، لامپ، مهتابی و …) توسط یک ماده جذب می شود و نور ذخیره شده را به آرامی طی یک مدت زمان (بسته به کیفیت ماده) منتشر می سازد. نور منتشر شده میرا است و  بسته به کیفیت ماده می تواند از چند دقیقه تا  چند ساعت  ادامه داشته باشد.

 

Rechargable “Glow-in-the-Dark” Lighting (High Output ...

 

محصولات فسفرسانس با هر منبع نوری شارژ می شوند و نیاز به نورهای مخصوص لامپ های یووی ندارند.

هر چقدر ماده به منبع نور نزدیک باشد مقدار نوردهی آن بیشتر است. 

 

در فروشگاه سایت آی تک کالا مواد فسفرسنت به صورت “پودری” ،  “رنگ اکریلیک” ، “سنگ شب تاب” ، “اکلیل شب تاب” و نوارچسب های شب تاب وجود دارند. (ورود به فروشگاه سایت)

پودرهای فسفرسنت پایه حلال هستند و به هیچ عنوان در آب حل نمی شوند به محض ریختن پودر شب تاب در آب، پودر ته نشین می شود.

این پودرها طبق تحقیقات ما داخل انواع کیلرها انواع چسب های شفاف و بی رنگ قابلیت ترکیب دارند. 

 

یکی از سوالات متداول برای استفاده از پودرهای شب تاب استفاده از آن ها در بوم نقاشی است.

برای شب تاب کردن بوم های نقاشی کافیست از رنگ های اکریلیک شب تاب استفاده شود.

رنگ شب تاب اکریلیک  با رنگدانه های شب تاب در مجاورت نور، انرژی نورانی را ذخیره کرده و در تاریکی به عنوان یک منبع نور عمل می کند و نوری ملایم از خود ساطع می نماید. استفاده از رنگ شب تاب خصوصاً در صنعت چاپ، تزیین اتاق خواب، منزل و مغازه، راهرو و راه پله ، پارکینگ و مسیرها، سرویس های بهداشتی،  جاده ها و … علاوه بر زیبایی باعث ایجاد روشنایی در تاریکی  می شود.

بهترین نتیجه رنگ شب تاب زمانی رخ خواهد داد که برای شارژ نمودن رنگ از لامپ های مهتابی استفاده شود. هرچه رنگ شب تاب بیشتر زیر نور لامپ مهتابی قرار داده شود، مدت زمان ماندگاری نور در تاریکی بیشتر خواهد بود.

توجه: کاربر گرامی این رنگ “لایه ای بی رنگ و شب تاب” بر روی کار شما تشکیل می دهد. برای نقاشی شب تاب ابتدا نقاشی خود را بکشید سپس قسمت هایی که در نظر دارید شب تاب بشود را با رنگ شب تاب پوشش دهید.

 

رنگ شب تاب با دو نوردهی سبز و آبی با کیفیت نوردهی تست شده توسط تیم آی تک کالا به فروش می رسد. این رنگ سفارشی و طبق سفارش آی تک کالا تولید شده است، نوردهی مناسبی دارد و با قیمتی مقرون به صرفه آماده عرضه به مشتریان عزیز می باشد.